Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Lite vitt i trädgården idag..

Av Trick - 1 februari 2009 13:40

Hej på er!

Matte har varit dåligt och jag har inte fått hjälp att logga in här.
Men nu kom vi till skott och jag kan skriva några rader :)


Det snöar lite smått idag och är lagom kallt. Det gillar jag. Jag och Jaffa har varit med husse på morgonrunda  och det var en härlig promenad.
Sen blev det frukost och lite vila. Nyss har vi varit med matte och matat fåglarna i trädgården. Fyllt på med fröer, nötter och hällt på ljummet vatten i fåglarnas vattenskål (blomfat). Husse var snäll och körde iväg i fredags och handlade hem en stor säck fröer så fåglarna ska klara sig bättre när de får lite mat. Tror säkerligen de äter för mer pengar än jag gör på en månad. Men det gör nog kaninerna och marsvinen också... Jag är nog billigast i drift i vårt hem :)


Häromdagen blev jag avmaskad, fick äta 2 tab i 3 dagar, troligen hade jag inte mask men matte har inte avmaskat mej på 1-2 år så det var dags nu.
Nu ska matte vila så vi får sluta nu.
Önskar er en trevlig söndag och hoppas ni också ha lite snö
/T



 
 
Jessica

Jessica

3 februari 2009 18:33

Runt fälten vid Burlövs BK var det minsann ett par dm snö på sina ställen när vi var där igår, snön hade blåst i drivor så jag fick riktiga snöbilder *s*

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Sacko

5 februari 2009 10:30

Hoppas att din matte känner sig bättre snart. Ville skriva att du var verkligen en stilig herre! Visst är det märkligt hur mattarna prioriterar sina saker. Visst får jag massor men tydligen får katterna här hemma fin, dyr mat som kostar multum. Tycker jag kunde få ett eget köttben varje dag istället, då skulle jag må. Fast fostermatte säger att min mage inte skulle må bra. Hon är duktig på sådant, jag bara äter och litar på henne i det.
Vi har lite snö här med. Kallt, tycker jag.
Svansviftningar Sacko med jour flocken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards