Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Här är jag... Lilla Henry

Av Trick - 1 juli 2011 23:16

  Jag syns knappt, men jag är lite rädd av mej och att komma ut i naturen blev lite för mycket för mej. Jag satt länge och gömde mej men näsan var helta tiden på G... Härliga dofter och slutligen vågade jag mej fram lite. Lite tack vare att Cloie satt bredvid, hon gav mej lite trygghet och jag litar på henne   

 Jag är född våren 2008 och är av rasen brun rex. Min päls är otroligt tjock och mjuk.
Jag hade tidigare en sambo, Smulan som tyvärr gick bort efter att vi bott tillsammans i ett år. Ensam blev lilla jag och tanken var då att jag skulle bo tillsammans med Cloie. Men tyvärr så blev det inte så    och felet var mitt sa matte. Jag jagade och bet Cloie (jag skäms) så vi fick bli "särbo" med kompostgaller mellan våra hagar. Cloie hade mist sin "särbo" Findus så vi var singel båda två.


Men vi umgås genom galler och jag är väldigt mån om henne och tvättar och putsar hennes päls varje dag. Sen ligger vi gärna tätt tillsammans, så nära det nu går med galler emellan   Jag kallas för Lilla H av Husse. Jag kan förstöra det mesta om jag får chansen, vet inte hur många trasmattor jag förstört eller hur mycket tapeter jag kommit åt. Men sånt vill jag inte tänka på  

Jag är liksom inte som den kanin (Kiwi)  som bor i köket, han är helt perfekt och felfri enligt matte   Hm... kan en kanin vara helt felfri och inte ens äta en mattfrans eller ta en tugga på köksstolarna?  Ja undar..

Detta får räcka för idag, nu vet ni vem jag är o hur jag ser ut. Nu ska jag vidare och hitta på lite busigheter

 
 
Ingen bild

Budda

6 juli 2011 23:16

Fin du är och vad kul att läsa om dig och se dig. <3

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards