Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Kiwi får börja idag....

Av Trick - 4 juli 2011 21:28

   Hejsan
Här ligger jag och vilar i köket... ska kanske erkänna att det är dörröppningen jag passar så att husse inte ska kunna komma ut hit.  
  Nog säger min blick... Akta dej... Jag tillåter endast min matte att vara här för hon är världbäst  
Bilderna ovan är tagna i april 2011

  Och så blir det lite Trick... jag det är faktiskt min blogg så hade jag fått bestämma så hade de här små kaninskruttarna inte fått skriva en enda bokstav....
Kan ni gissa vad bilden ovan är?   Ja, det kan ni förstås   
Det är ju min underbara päls som har gjort sitt... ullen är nästan helt borta och nu är det strån som faller av i mängder. Eller hur matte?

 
Så var det liksom prat idag om mina leksaker... hm... vissa har nog gjort sitt eller hur? Ser nytvättade ut och det är de nog, det har regnat en hel del. Jag har tagit ut 2-3 stycken nu och matte totalvägrar när jag vill ta in dem igen. Det sägs att dessa ska få bli ute tills det är dags för tippen.

Innehållet har jag givetvis tagit ut och delat med mej till fåglarna av. Ja, precis som med min underbara ull som troligen alla små finkungar ligger och kurrar i nu i sina bon. 

 Denna är en present från Yrla och Spexa... ja, tyvärr har den också råka illa ut .
Förlåt tjejer Tror ena benet ligger nånstans på gräsmattan. Den är åtminstone full av stoppning ännu så den kanske jag får behålla ett tag till.

   Varmt och kvavt som tusan.
   
Gårdagens bilder ovan. Tror nog snart det är dags att börja färga de grå stråna som börjar komma. Nu har jag t.o.m gråa hårstrå i öronen. Det var jättevarmt igår och jag somnade för jämt men fick hålla koll på husse för han skulle grilla o det vill jag inte missa.  
Jag kan berätta att jag har en hel del leksaker o gosedjur, mest gosedjur tror jag. Och idag bestämde jag mej för att det var krokodil som skulle ut. Han tillhör inte favoriterna men man måste ha lite ombyte.   Sen var det en massa tjat från mattes sida, att nu skulle krokodilen tas in igen för att den inte skulle bli förstörd... ja ja... jag bar givetvis in den igen...pust

Givetvis fick jag leka och busa med den först... helt omöjlig är hon inte.
Nu blir det inte mer för idag...
Natti natti
/Trick o Kiwi


 
 
Ingen bild

Budda

6 juli 2011 23:19

Kiwi vad gör du om husse går in? :) Söt du är, du ser mjuk ut.

Trick, vad kul att se leksakerna. :) Och dig.

Fick du något gott av husse efter grillningen?

Trick

8 juli 2011 16:09

Hej Budda
Kiwi skriver - jag biter husse om jag kan! men håller han sig ifrån min matta och mitt hus (kartongen) så kan han klara sig i bästa fall. Jag har anfallit honom så det kommit blod :) Ja, söt är jag och mors lille gullegris :)Mjuk är jag men fäller som tusan, kaninhår överallt :)

Trick skriver
Hej Budda, Jag har massor av gosedjur och gillar dem alla, de har nästan namn allihopa.
Givetvis fick jag grillat av husse, han o jag äter ofta tillsammans och vi gillar samma sorts mat. Mattes mat är liksom inte min typ av mat, du vet sånt där med sojaprodukter och annat som jag gärna avstår.

 
Jessica

Jessica

11 juli 2011 20:08

Spexa är helt chockad över att se hur Trick behandlar sina leksaker;))

http://www.yrlabus.se

Trick

12 juli 2011 23:11

Jaså Spexa blir chockad... Jag undrar det...hm... hon är inte bättre själv vad jag hört.
Kan berätta att "hönan" nu inga ben alls har kvar på kroppen :)
Ska önska mej nåt nytt nu under semestern.

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards