Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Mitt i natta...

Av Trick - 3 augusti 2011 23:50

Trick skriver:
Ja, då får jag berätta lite vad som hänt sista tiden. Husse har haft semester och det regnade mesta tiden   men vi kunde sysselsätta oss ändå. Han var iväg en dag och handlade och när han kom tillbaka hade han köpt saker till oss alla.
Jag fick ett nytt gosedjur som jag är himla glad över. Det är jag ju alltid när jag får något nytt.
Kaninerna fick nya trasmattor, det behövs för Henry äter mattor som tusan. Han sabbar allt han kommer över. De nya får nog Cloie och Henry får "ärva" de gamla.
Matte fick en fleecetröja med hög krage för hon fryser alltid om nacken.
Ja, det blev uppskattat av oss alla. Vi får se vad vi kan köpa till husse någon dag... svårt för han har allting   
Nedan är jag med min anka
Bilden tagen för några dagar sedan
  Igår var kaninen Kiwi och slipade sina tänder, stackaren han har haft en del problem med dem och numera behöver de fixas emellanåt. Förra gången gick det bra och han var återställd på kvällen.
Men denna gången var det lite segare och han blev dålig i magen i natt och hade lyckats kleta ner hela köksmattan och en del av stolarna. Men matte skurade och skurade så det blev fint igen. Och lille Kiwi fick "badas"   
Tur att jag inte drabbas, för jag vill inte badas.
Nu är han bra i magen och äter lite smått själv. Bara att hålla tassar o klor att han inte får ont i magen igen!
Han är allt bortskämd den där kaninen, har en bur men den fungerar bara som toa och matplats. Ibland blir han instängd där vilket inte uppskattas, vilket jag kan förstå. Vem vill sitta i bur ?
Kiwi har även mat på mattan då han föredrar att äta där när han är lite "sjuk".
Bilden nedan är tagen tidigare ikväll
  

Nu ska vi i säng men jag återkommer snart igen..
/Trick

 
 
Ingen bild

Charlotte med flocken

7 augusti 2011 11:24

Vilken fin present Trick fick, Douglas blir lite avis på en nystoppad anka i present ;)
Det där med trasmattor känner jag igen, när dem försvinner bit för bit spårlöst :)
Kiwi verkar vara en helt underbar liten kanin. Hoppas att han blir bättre i magen snart!
Älskade din mening i slutet "Vem vill sitta i bur". Djuren här hemma håller med och önskar att alla djur får vistas mycket utanför burens galler.
/ Charlotte och hela flocken

Trick

15 augusti 2011 22:19

Hej Charlotte!
Carola skriver:
Jag tror att Douglas har lika fina saker som Trick har. Käkar Elliot också mattor? :)
Jag vill gärna ge djuren så stor frihet som det bara går, därav inga burar utan komposthagar/kök där de kan skutta lite mer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards