Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Minnen - Limpan

Av Trick - 27 augusti 2011 23:05

Matte skriver:
Skulle ha lagt ut lite text o bilder på Limpan som jag nämnde i tidgare inlägg. Har lämnade oss några dagar efter att Mini gått bort. Tiden går fort och det är 3 år sen men vi saknar dem ännu!
Limpan umgicks emellanåt med Mini, trots han hade "sambo". Han var så snäll och gjorde aldrig någon nåt illa.
Mini Bilden ovan: Limpan på besök hos Mini. År 2007 
Hans besök var uppskattade hos Mini, hon var ju "fostrad" av människor och behövde umgås med kaniner, då var Limpan den självklara kandidaten. Men Limpan åkte på "stryk" när han kom upp till Smulan. Hon gjorde tacklingar på honom och talade om att du ska hålla dig hemma!
Limpan kom till oss 2001 då vår första gemensamma kanin Liten hade blivit sjuk och lämnat oss.
Mannen kom hem med en jättekartong och i den satt Limpan. Den hade han själv valt ut och jag kan bara säga att han gjort ett bra val!
Han blev kastrerad och snart fick han en vän, Molly som han trivdes med. Men två unga kaniner som mestadels var lösa kan hitta på en del busigheter men ack så roligt de hade. Trasmattorna låg aldrig där de skulle ligga och tapeterna gick åt   
 

Bild på Limpan december 2001, då var han ca 5 månader gammal.
Burarna hade de mestadels för att vila och äta i. I stort sett aldrig instängda där. De hade kisslådor utanför så buren blev aldrig smutsig.
Han mörknade under åren och tyvärr blev han väldigt tjock, om det beror på att han blev kastrerad tidigt vet jag inte.
Under sina 7 år fick han uppleva 3 "fruar" och umgänge med Mini.
När han gick bort så blev Smulan ensam och då införskaffades Henry som sällskap till henne.
Alla kaniner har olika personligheter men Limpan kan man nog säga att han var den goa snälla farbror kanin.

 
 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

28 augusti 2011 19:42

Åh vad roligt att dina kaniner får vara med i bloggen! Jag har inte lyckats komma in på din hemsida, men nu funkade det. Ser fram emot att läsa och se mer av dina fina vänner!

Sov gott små ninisarna som inte finns längre.

http://kaninfamiljen.com

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

30 augusti 2011 20:50

Jag gillar inte heller att se rinniga ögon på kaniner, eller blöta nosar för den delen. Tyckte ändå den där kaninen i klippet från Youtube såg ganska okej ut. Kan vara så att han bor ute och har suttit i drag. Inte bra det heller, men tandproblem är ännu värre.

Tyson kommer väga omkring 5 kg som vuxen. Han tillhör en mer utsatt ras pga sin storlek, korta huvud och långa hängande öron. Men med både katter och små barn i familjen så är tempramentet och storleken en fördel. Mer på minus är att han bara har en förväntad levnadsålder på 5 år.

Jag är beredd på det nu och han är veterinärvårdsförsäkrad plus att jag sprar undan pengar ifall något skulle hända.

Med Kiddo och Nova kom det som ett slag i magen att de båda var medfött hjärtsjuka och att jag förlorade dom alltför tidigt. Har inte alls återhämtat mig från den chocken ännu...

http://kaninfamiljen.com

 
Ingen bild

Budda/Tina

30 augusti 2011 22:22

Jättefint att läsa/se. <3

Trick

5 september 2011 21:24

Ja du Tina, vi har en del av våra älskade i himlen och i våra hjärtan!
Pussa på dina små töser!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards