Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Snart är denna dagen slut

Av Trick - 14 september 2011 23:45

Trick skriver:
Snart är också denna vecka gången, har varit på min vibrationsträning och det är så himla skönt   
Klorna har blivit fixade efter en del småtjafs med matte. Jag ligger snällt och har det gott med kuddar och mjukt underlag men jag ligger och "vevar" med frambenet när hon ska klippa mina klor. Då blir vi lite osams men det löser sig. Jag får helt enkelt ge upp och ligga stilla med frambenen   


Igår var Jessica förbi en sväng och med sig hade hon Spexa o Yrla som satt i deras bil. Jag blir helglad när det kommer besökare och än gladare blir jag när det finns hundar i närheten. Jag ylade och tjöt och hördes nog långa vägar.

Men jag lugnar mej snabbt. Jag var lite snäll och delade med mej av mitt godis som husse köpt. Torkade kycklingbröst som jag tror de uppskattade.

Idag har vi varit ute på en liten utflykt, husse var ledig och tyckte jag behövde komma ut på lite kul. Och kul för mej är att söka möss och annat vilt. Matte hade hellre sett jag jag var intresserad av att leka med mina leksaker eller aktiveras på annat sätt, förvisso gillar spåra då de lagt blodspår åt mej men att snoka runt i dikeskanter och högt gräs i åkerkanterna är nog bäst. Inte en hare i sikte idag, lite trist för det gillar jag verkligen.


Det blåste som sagt var... mina öron fladdrade emellanåt.



Jösses vad grå jag börjar bli. Jag blir ju 9 år nästa år så det får jag väl acceptera.

Nä nu får jag nog slänga mej i bingen och så hörs vi snart av igen.
Natti natti





 
 
Ingen bild

Budda

15 september 2011 19:28

Älskade Trick, så kul att se dig.Att läsa om din dag. Gillar du vinden? Känner du dofter bättre då? <3
Hälsa matte.Ni finns i mina tankar.

Trick

16 september 2011 20:39

Hej
Jag gillar att vara ute men det bästa är när min nos får stickas ner i nåt mushål och sniffa o sniffa :)
Jag har supernäsa och kan känna av vilt som passerat för flera timmar sedan.
Hälsa marsvinen och ha en fin helg!
/Trick

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards