Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Här är jag o dagens bilder

Av Trick - 4 oktober 2011 23:11

Trick skriver:
Äntligen blev det en ledig plats framför datorn så jag kan skriva lite.

Det har varit mycket kanin, kaninprat mm hos oss sista tiden.

Inte konstigt att jag äter morötter och snart växter det väl ut långa öron på mej också.

Skulle varit och tränat idag men bilen hade punktering så vi fick stanna hemma. Det har varit jättefint väder så efter vår eftermiddagsrunda så var vi i trädgården och Herman fick vara ute i hagen.

Han är inte rädd för mej men sitter stilla och lyssnar när jag "pratar" vilket jag ofta gör. Små pip, gnäll som matte kallar det. Det är ju för att jag har tråkigt och de förstår hon inte   

Fick ett fryst märgben med leverpastej i. Det gillar jag och hade jag fått bestämma så hade jag ätit ett sådant varje dag. Men så är det inte.

Det enda jag får dagligen är såna där tuggisar som ska vara bra för tänderna.


Märgbenet har jag inte börjat på än.



Ja visst smakar det bra



Och så kliar det förstås nånstans



Som vanligt när kaninerna är ute så lägger jag mej alltid ganska nära. Trots att min filt ligger nån annanstans så väljer jag att lägga mej hos dem. Har alltid gjort trots att jag egentligen inte bryr mej om dem. Idag var det Herman som var ute. 

Blev så glad i eftermiddags då husse kom hem igen efter en långtur   Men nu har han ju Herman också att ta hand om   

Hoppas bara att det inte påverkar tiden han brukar tillbringa med mej.

Herman verkar helt okej och matte tror att vi så småningom ska kunna umgås som jag gjort med tidigare kaniner. Men om han vill vara i min soffa får jag nog säga ifrån. Soffan är min!
Han kan låna biabäddarna (har 2 st) eller mysmadrassen under sofffbordet eller varför inte i mattes säng    

Nu vill nog matte ha datorn och jag ska gosa ner mig i bädden.

Vi hörs

/Trick

     



 
 
Johanna

Johanna

5 oktober 2011 16:55

Jag tycker du har jättefina öron som de är gullevoffsen :)

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Trick

5 oktober 2011 23:58

Trick säger:
Snällt av dej att kalla mej gullevoffsen :)
Jag tycker själv att jag ser hyfsad ut :)

 
Yasmine och Samson

Yasmine och Samson

8 oktober 2011 22:51

Vad kul att få läsa ett inlägg av söta och charmiga Trick också. Tack för komplimangen på min blogg förresten! Hoppas att allt går bra med den nya familjemedlemmen nu!

http://inzoomat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards