Tricks vardag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Trick - 4 oktober 2011 23:11

Trick skriver:
Äntligen blev det en ledig plats framför datorn så jag kan skriva lite.

Det har varit mycket kanin, kaninprat mm hos oss sista tiden.

Inte konstigt att jag äter morötter och snart växter det väl ut långa öron på mej också.

Skulle varit och tränat idag men bilen hade punktering så vi fick stanna hemma. Det har varit jättefint väder så efter vår eftermiddagsrunda så var vi i trädgården och Herman fick vara ute i hagen.

Han är inte rädd för mej men sitter stilla och lyssnar när jag "pratar" vilket jag ofta gör. Små pip, gnäll som matte kallar det. Det är ju för att jag har tråkigt och de förstår hon inte   

Fick ett fryst märgben med leverpastej i. Det gillar jag och hade jag fått bestämma så hade jag ätit ett sådant varje dag. Men så är det inte.

Det enda jag får dagligen är såna där tuggisar som ska vara bra för tänderna.


Märgbenet har jag inte börjat på än.



Ja visst smakar det bra



Och så kliar det förstås nånstans



Som vanligt när kaninerna är ute så lägger jag mej alltid ganska nära. Trots att min filt ligger nån annanstans så väljer jag att lägga mej hos dem. Har alltid gjort trots att jag egentligen inte bryr mej om dem. Idag var det Herman som var ute. 

Blev så glad i eftermiddags då husse kom hem igen efter en långtur   Men nu har han ju Herman också att ta hand om   

Hoppas bara att det inte påverkar tiden han brukar tillbringa med mej.

Herman verkar helt okej och matte tror att vi så småningom ska kunna umgås som jag gjort med tidigare kaniner. Men om han vill vara i min soffa får jag nog säga ifrån. Soffan är min!
Han kan låna biabäddarna (har 2 st) eller mysmadrassen under sofffbordet eller varför inte i mattes säng    

Nu vill nog matte ha datorn och jag ska gosa ner mig i bädden.

Vi hörs

/Trick

     



Av Trick - 4 oktober 2011 11:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Trick - 3 oktober 2011 23:32

Detta är Herman och är husses kanin. Efter 10 år så fick han sin "långöra"   

Han kommer från Toftaholm´s kaniner som har en liten omplaceringsverksamhet.

Han ska bo inomhus i köket precis som Mini, Henry och Kiwi gjort.
Han har aldrig bott inomhus så nära människor och allt är nytt för honom.

Så helgen blev lugn med alla övriga aktiviteter så han skulle kunna komma till ro och finna sig tillrätta.

Trots sina nya miljö och nya människor så kom han fram emellanåt och tog små äpplebitar ur våra händer. Han är så lugn och försiktig.
Igår söndag hade han bestämt sig var han skulle ha sin toa och där placerade jag en kisslåda med toalätt och igår eftermiddag så gick han dit när han var nödig. Visst några kaninpluttar hamnar lite varstans emellanåt men det kan man acceptera   
Vi tycker han är jätteduktig och idag har han utforskat köket och inredning och vågar lägga sig på lite andra platser när han vilar.

Spännande och se vad han är för en filur   


Det är sorgligt att Kiwi inte finns mer och när jag nu umgås med Herman så kommer tankarna ofta till Kiwi. Han var speciell och jag ska inte jämföra dessa två.

Nu ska ju Herman bli husses kanin så vi får se hur allt blir.
Har nyss varit och givit honom nattamat (morot o broccoli) och han äter med stor aptit.

Av Trick - 3 oktober 2011 01:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards