Tricks vardag

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Trick - 26 januari 2012 00:40

Ensam snödroppe.


Bilderna tagna den 13 januari innan kylan kom. Synd att det inte kommit fler.
Tidigare år har den haft sällskap av fler.


Hogge vill se bilder på Simba. Ja, jag får väl försöka få henne att ställa upp

för lite fotografering. Vågar inte ta ut henne för att få lite naturbild för jag

är lite rädd att hon ska bli kall.
Vi är så nöjda med den här lilla kanintösen. Hon är så himla snäll och gillar mys

och gos. Inte rädd och tigger gärna när det prasslas med påsar i köket.
Hon är nog den kanin som varit tystast på natten.

Trick har ett litet "getöga" på henne men han får nu sakta men säkert vänjas

vid att hon tillhör vår flock.
Han har varit ganska avgränsad från kaninerna sista året, dels för att han inte får

använda trappan och gå upp till de som bor där. Detta är för att spara hans dåliga leder.

Förr kom han alltid upp en sväng, la sig gärna mellan Findus och Cloies hagar.

Eller gick in en runda till Smulan och Limpan. Jag har litat på honom till 100%.

Men sista åren så bodde Kiwi i köket och han drog sig inte för att bita husse eller Trick

om han fick chansen. Därav har Trick kommit ifrån lite av att umgås med kaninerna.

Så häromkvällen fick han vara med i köket då vi åt, Simba satt på mattan och Trick låg på den 

andra mattan. Simba bryr sig inte om Trick men jag släpper inte kollen på dem utan jag vill

se att Trick återfår den där lugna och fina blicken då han har kaninerna i närheten.
Då kan de längre fram vara lite mer lösa mer än i köket. 

Ska försöka bättra mej på bloggandet och lägga in mer bilder. Har fotograferat en del men eftersom

jag vill beskära och fixa lite innan jag lägger dem här så blir att så mer jobbigt  

/natti natti
   

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards